Bitcoin..

Merhabalar,



Şimdi kafamda iki soru var; Bitcoin (Btc) nedir? Nasıl kazanılır?

Bitcoin sanal bir paradır. Madencilik yaparak kazanılır..

Bitcoin neredeyse bütün dünyada kabul görmüş bir para birimi olarak kabul edilebilir. TL verin Bitcoin alın, Bitcoin satın dolar alın euro alın,.... döviz gibi düşünün.
Yalnız unutmayın ki Bitcoin ile bakkala gidip sakız bile alamazsınız çünkü dediğim gibi sanal bir para elde tutulan birşey yok (internetten alışveriş yapıcam ben yada Btc bozdurup TL alıcam diyosanız orası başka ). Bizim ülkemizde böyle ama yurtdışında Xapo adlı bitcoin bankası kullanıcılarına kredi kartı veriyor, hesabınızda ne kadar Btc varsa onun karşılığı kadar parayı kullanabiliyorsunuz. Bu arada 1 bitcoin = 250$ civarında yani; 1 Btc = 250 $ = 650 TL..
Tabi bu fiyat ben bu yazıyı ilk yazdığım zamandı, Aralık2015 itibariyle 1Btc=450$ civarında...
güncel piyasa için btc-e.com.
Ülkemizde de Btc piyasası gelişmeye başladı, artık koin alış satışı başladı.. Btc ticareti yapılan bir sürü Türk internet sitesi var, bunlardan biri de benim kullandığım koinim.



Yahu reel para cebimdeki para varken neden Btc kullanayım ki? diye sorarsanız eğer; bu paranın izi sürülemiyor. internetten alışveriş yapabilmeniz için kredi kartınız olması şart. Kredi kartında ad soyad yazıyor.. herhangi birşey aldığınız anda kredi kartında görebilirsiniz.. ama Btc öyle mi?
Bir yere para ödemeniz gerekiyorsa iki saat bankaya gideyim eft yapayım yok kredi kartından çektireyim,.. hiç uğraşma, karşıdaki kişinin btc adresini yaz miktarı yaz gönder.. kimine göre kolaylık kimine göre karışıklık..

bitcoin'in en düşük birimi satoshidir; milyonlarca satoshi'den oluşur.
( Bu arada Satoshi bitcoini ortaya çıkartan adamın adı bkz: Satoshi Nakamoto )

1 Bitcoin:

1 - Bitcoin
0.1 - DeciBitcoin
0.01 - CentiBitcoin
0.001 - MilliBitcoin
0.000001 - MicroBitcoin
0.0000001 - Finney
0.00000001 - Satoshi

Sonuç: 1 bitcoininiz olması için 100milyon satoshiniz olması lazım.
1 bitcoinin 650-700 lira olduğunu düşünürsek millibitcoinden aşağısının değerinin bile olmadığını söylemek lazım..
(1 miliBtc = 100.000 satoshi = lira olarak kuruş yapar..)


Gelelim Bitcoin nasıl kazanılır sorusunu cevabına,

- Bitcoin madencilik yapılarak kazanılır..
Haydi çıkalım sokağa ve kazalım!
Salak Milyoner filmindeki gibi heryeri kazalım mı yani?

Tabiki de hayır. Bitcoin sanal bir para olduğu kadar madenciliği de sanal..
Madencilik şirketleri var, siz madenci olarak işe giriyorsunuz, maden belli, istediğiniz anda giriyosunuz madene başlıyosunuz çalışmaya, vurdukça vur kazmayı! burada da reel sistemdeki gibi patron en büyük payı alıyor sizde gerçek bir madenci gibi çok çalışıyor ama çok kazanamıyorsunuz..
Aslında madencilik de sizin pek de uğraşmanızı gerektirecek şeyler yok, programı zaten belli, programı indir ve çalıştır, eğer bilgisayarının hızı işlemcisi içeriği sağlamsa senin de kazancın sağlam olur.
misal benim bilgisayarım 2.4 ghz, programı 12 saat çalıştırdım kazandığım para 1 satoshi! evet sadece bir satoshi, yani değeri yok, bilgisayarı 12 saat açık bıraktığım için kaybettiğim elektrik faturası ile birlikte zarardayım.. harika!
Bitcoin madenciliği için sağlam bir bilgisayar işlemcisi gerekli, ne kadar yüksek işlemci hızı o kadar fazla kazanç.. hatta bunun bile piyasası var. Bilgisayarınıza işlemci, ekran kartı gibi bir sürü donanım alıyorsunuz, ghz hızını dibine kadar kullanabilmek için programlar kuruyorsunuz ( bunu pek önermiyorum, sonra donanımınız yanabilir zarara girersiniz ), soğutucu alıyorsunuz çünkü aşırı derecede ısınıyor, elektrik harcıyorsunuz,....
bu işten çok güzel para kazananlar da var, kendini bu işe adamış olan...
ghz hızı ile ne kadar kazanırım, zarar eder miyim diye düşünüyorsanız buyrun size ghz hızınız ile bu sorularınıza cevap verecek bir hesap makinası btc mining calculator...


- bir de benim gibi siteleri gezerek bağış toplayanlar var :)

dedim ya hani bilgisayarımla denedim 12 saatte sadece 1 satoshi kazanabildim diye, baktım böyle olmayacak, e merak da saldım bu konuya bir kere, kazanmalıydım bu bitcoini, nasıl birşeydi bi denemeliydim... sonra faucets (musluk) denilen birşey keşfettim, siteye giriyorum btc adresimi yazıyorum, insan olduğumu robot olmadığımı doğrulamak için gösterilen kodu giriyorum bana yüzlerce satoshi veriyor.. bunu hep yapayım dedim olmadı çünkü süresi varmış, her 60dakikada bir kere musluktan yararlanabilirsin gibi. bu şekilde hizmet veren bir sürü musluk sitesi var, siteleri ziyaret ediyorsunuz kodları girip musluktan birkaç damla alabiliyorsunuz ( 5 satoshi de alabilirsiniz 10.000 satoshi de ). bu musluk sitelerine faucets deniliyor..
Peki bu site sahibi adamlar manyak mı ki günde binlerce hatta milyonlarca satoshi dağıtıyorlar insanlara? tabiki de hayır; herkes bağış alabilmek için sitelerine giriyor, sitelerine rağbet çok olduğu için reklam alıyorlar, sayfaları reklamdan gözükmeyene kadar reklamla dolduruyorlar, bir günde binlerce giriş olsa bu sitelere, sitenin reklamdan kazandığı miktarı siz düşünün.. reklamdan kazandığı miktara bakınca size verdiği 1000 satoshi bile olsa gerçekten o musluktan akan bir damla olabilir ancak..
Hesabı siz yapın artık....



Bağış toplama işi oldukça sıkıntılı bir iştir çünkü bir sürü siteye girersiniz, btc adresinizi boşluğa yapıştırırsınız, sonra insan olduğunuzu kanıtlamak için kodu girersiniz, sonra kazandığınız 100 satoshi.. bu şekilde günlerce uğraşıp bütün sitelere girerek yani çılgınlar gibi uğraşarak birkaç TL elde edebilirsiniz.. Birazcık zorlarsanız belki de işin kolayını bulabilirsiniz; Birikim birikimi getirir..
Ve bazı siteler vardır ki, bitcoininizi bize verin değerlendirelim faiz koyalım derler, İnanmayın.!
kimse size para vermez, ülkemizde de bir zamanlar yaşanan bir banka faciası gibi onlar da bitcoinlere yüksek faiz diye bağırıp sonra bitcoinleri toplayıp internet sitelerini kapatır giderler, sizde öylece kala kalırsınız..

Sonuç olarak, bitcoin bir para birimi, bilgisayar başında otururken kazanabilirsiniz, ticaretini yapabilirsiniz, evde yokken pc açıkken yapabilirsiniz, alışveriş yapabilir ( hatta kiralık katil bile tutulabilirmiş, birisine bitcoinden bahsettiğimde bana söylediği ilk şey bu oluyor; "olm bitcoinlerle kiralık katil tutuyolarmış lan" ), bitcoinlerle yatırım yapabilirsiniz, faize koyabilirsiniz, yani herşeyi yapabilirsiniz...


Ve son olarak,
bitcoin yavaş, sessiz ve derinden gelen bir para birimi, adını pek duymadınız ama gitgide duymaya başlayacağınız bir para birimi. Bir şekilde hayatımıza yerleşecek.. Bu sebeple yatırım yapacaksanız dolar daha da yükselmeden elinizi çabuk tutun..


Saygılar...

1 yorum: